Happy Happy Socks

Image

Strumleverantören Happy Socks firar fem år med pompa och ståt. I förra veckan lanserades det minst sagt expressiva samarbetet med fotografen David LaChapelle: En serie bilder och en film som bland annat presenteras i Happy Socks 30 pop up-butiker världen över. Butikerna håller öppet under november och december. I Sverige ligger de tillfälliga handelsplatserna i Gamla Stan i Stockholm och Arlanda.
– Vi är marknadsledande på strumpor, det vill vi visa upp. Pop up-butikerna fungerar som utställning, marknadsföring och säljkanal, berättar Happy Socks vd Mikael Söderlindh för Habit.

Hur står sig trenden med färgstarka strumpor?
– Den blir bara starkare. Även om det inte är lika självklart för män längre att rulla upp byxbenen och visa strumporna. I dag bärs färgstarka strumpor på samma sätt som klassiskt svarta strumpor.

Mikael Söderlindh refererar också till WWD som sammanfattat utvecklingen med strumpor som accessoarer:
– När männen använder slips i allt mindre utsträckning finns det plats för experimenterande med strumpor. 

Nytt för i höst är även en accessoarkollektion signerad Happy Socks.
– Det är ett sätt för oss att leka med nya produktgrupper. Vi kommer att lansera nya accessoarer var sjätte månad, i anknytning till övriga kollektionssläpp, säger Mikael Söderlindh. 

Accessoarerna landar i de 30 pop up-butikerna, samt hos exklusivare återförsäljare som Colette i Paris till exempel. Här hamnar också den limiterade kollektionen Special Special. En serie strumpor med spännande strukturer. KA  

Image

 

Om Habit

Modebranschtidningen Habit sko & modes redaktionsblogg.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar